01 November 2009

teman seumur hidup

perempuan mudah diperolehi.
tapi,teman seumur hidup tidak mudah dijumpai.
lagipun,semakin hari semakin kurang perempuan berhati mulia.
hal ini disebabkan kebendaan telah menggaburi mata mereka.
golongan perempuan lebih mementingkan tampil diri dan mengabaikan memupuk nilai murni.
kerana penilaian kebanyakkan golongan lelaki juga berubah.

tidak mudah mencari teman hidup yang sehaluan.
terpaksalah merendahkan syarat dan pilihlah yang lebih mendekati diri.
adakah langkah ini berbaloi dan patut mengambil risiko?
saya tidak dapat memberi komen dan penilaian.
kerana saya berada dalam jalan serba salah.

berilah saya ruang dan masa untuk bernafas,bermikir,memeilih,menimbang......
kerana saya masih mempunyai hak untuk berbuat demikian.
lagipun,saya tidak percaya tiada pilihan lain.
biarlah masa dan tadbir tentukannya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan