18 Jun 2009

mesyuarat kabinet berubah ke hari rabu.

pada tahun lepas,berkas pm,abdullah telah mengubah hari mesyuarat kabinet dari rabu ke jumaat.
tujuan beliau ialah membolehkan menteri mempunyai masa yang mencukupi untuk menghadiri mesyuarat parlimen dan menjawab soalan yang dikemukakan.
sekarang,najib yang berkuasa sebagai pm telah mengubah balik masa jumaat untuk mesyuarat kabinet.
kalau adanya menteri mahu jawab soalan dalam dewan rakyat,mereka boleh dimaafkan semasa tidak hadir dalam mesyuarat kabinet.
tiada sebab diberi oleh pm selepas pengumuman dibuat dalam mesyuarat.

semasa saya menonton siaran langsung parlimen menerusi web tv pas,parlimen tersebut diakhiri lebih cepat.
ini menyebabkan saya hairan kerana parlimen biasanya diadakan hingga lewat malam.
setelah saya membaca berita dalam laman web suratkhabar sin chew,barulah saya tahu sebab berlakunya.
mengikut wawacara beberapa orang timbalan menteri,ramalan mereka terhadap tujuan najib berbuat demikian mungkin beliau mahu mp menggunakan masa tersebut untuk memberi perkhidmatan kepada pengundi dalam kawasan pilihanraya masing-masing.

saya berharap agar perubahan ini boleh mendatangkan faedah kepada semua pihak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan